Deklaracja dostępności
Nazwa instytucji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.lewin-klodzki.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: wrzesień 2021 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27.03.2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: data sporządzenia. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Beata Woźniak oswiata@lewin-klodzki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 74 8698 428. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
§ 1
Postanowienia ogólne
- Procedura określa sposób postępowania pracowników Urzędu Gminy Lewin Kłodzki w stosunku do osób z niepełnosprawnością / ze szczególnymi potrzebami.
Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która ze względu na cechy zewnętrzne lub wewnętrzne albo ze względu na okoliczności, w których się znajduje musi podejmować dodatkowe działania lub stosować dodatkowe środki w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi osobami. - Za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd odpowiedzialny jest Koordynator ds. dostępności.
- Wszyscy pracownicy Urzędu są zobowiązani do stałej współpracy z Koordynatorem ds. dostępności w celu zapewnienia dostępności usług świadczonych przez Urząd.
§ 2
Punkt obsługi i etapy obsługi osób z niepełnosprawnością / ze szczególnymi potrzebami
- Osoba ze szczególnymi potrzebami ma możliwość skontaktowania się z pracownikiem sekretariatu za pomocą domofonu zlokalizowanego przed wejściem do budynku.
- Do czasu pełnego dostosowania budynku Urzędu Gminy Lewin Kłodzki, obsługa osób z problemami w poruszaniu się odbywa się na parterze budynku lub w dogodnym miejscu.
- Po ustaleniu przedmiotu sprawy pracownik sekretariatu, informuje pracownika właściwego merytorycznie do rozpatrzenia sprawy o konieczności obsłużenia osoby ze szczególnymi potrzebami bez zbędnej zwłoki.
- Pracownik schodzi do osoby ze szczególnymi potrzebami i w zależności od potrzeb udziela tej osobie pomocy w dotarciu do miejsca obsługi. W razie konieczności udaje się do osoby i realizuje sprawę na parterze budynku, a po zakończonej obsłudze pomaga w opuszczeniu budynku Urzędu.
- Osoby ze szczególnymi potrzebami są obsługiwane poza kolejnością. W sytuacji, gdy w Urzędzie jest wielu interesantów, pracownik ma prawo zaprosić osobę o szczególnych potrzebach do obsługi poza kolejnością.
- Do Urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
§ 3
Obsługa osób doświadczających trudności w komunikowaniu się
- Osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy osoby towarzyszącej, którą może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną.
- Zadaniem osoby towarzyszącej ma być pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie.
- Z pomocy osoby towarzyszącej osoba uprawniona nie może skorzystać w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
- Pracownik merytoryczny pyta klienta o preferencje w zakresie formy obsługi i udostępniania dokumentów.
§ 4
Dostęp do świadczenia usług tłumacza języka migowego
- Urząd zapewnia osobie uprawnionej prawo do skorzystania z tłumacza języka migowego przy załatwieniu spraw w Urzędzie. Usługa jest bezpłatna.
- Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem.
- Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
- Osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy Lewin Kłodzki
- Za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesyłając na adres:
Urząd Gminy Lewin Kłodzki, ul. Nad Potokiem 4, 57-343 Lewin Kłodzki - Z pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając na adres:
urzad@lewin-klodzki.pl
(z dopiskiem podając zakres oczekiwanej pomocy oraz sposób przekazania informacji zwrotnej)
§ 5
Dostęp do numeru komórkowego dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Zostaje wyznaczony numer komórkowy dostępny dla osób z niepełnosprawnościami / ze szczególnymi potrzebami do komunikacji sms i/lub mms – 530 211 257
§ 6
Wniosek o zapewnienie dostępności
- Osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
- Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej. Składany jest do Urzędu Gminy Lewin Kłodzki.
- Procedura składania wniosku oraz wzór wniosku o zapewnienie dostępności znajduje się na stronie: https://bip.lewin-klodzki.pl zakładka: dla mieszkańców/ dostępność
§ 7
Postanowienia końcowe
Niezależnie od zapisów niniejszej procedury, każdy pracownik Urzędu zobowiązany jest okazać osobie ze szczególnymi potrzebami wszelką pomoc.
Dostępność architektoniczna (stan na na dzień 27 marca 2024 r.)
- Budynek zlokalizowany jest przy ul. Nad Potokiem 4, 57 – 343 Lewin Kłodzki.
- Do Urzędu można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Przystanek oddalony jest ok. 300 m od Urzędu. Dojazd na teren Urzędu jest swobodny. Wokół budynku znajdują się miejsca parkingowe dla klientów oraz pracowników Urzędu w tym jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Budynek Urzędu posiada jedno wejście główne – po prawej stronie budynku.
- Do budynku prowadzą schody zewnętrzne. Budynek nie posiada windy.
- Biura Urzędu Gminy mieszczą się na pierwszym oraz drugim piętrze budynku.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
- Na parterze znajduje się tablica informacyjna przedstawiająca rozmieszczenie poszczególnych komórek organizacyjnych w Urzędzie.
- Do biur Urzędu można się dostać klatką schodową wewnętrzną wielobiegową. Wzdłuż schodów biegną obustronne poręcze.
- Osoba ze szczególnymi potrzebami ma możliwość skontaktowania się z pracownikiem sekretariatu za pomocą domofonu zlokalizowanego przed wejściem do budynku.
Do czasu pełnego dostosowania budynku Urzędu Gminy Lewin Kłodzki, obsługa osób z niepełnosprawnością odbywa się na parterze budynku lub w dogodnym miejscu.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Numer komórkowy dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami do komunikacji SMS i/lub MMS
- 530 211 257